کارآفرینی

به وبلاگ کارآفرینی خوش آمدید

کارآفرینی

به وبلاگ کارآفرینی خوش آمدید

خانم مهرآفرین وثوقی

خانم مهرآفرین وثوقی 

مهر آفرین وثوقی مدیرعامل و عضوهیات مدیره شرکت سپهر پردازنده شیراز است.او عضوهیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان و مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان است.

او در سال 1372 پس از فارغ التحصیلی در رشته مترجمی زبان انگلیسی همکاری خود را با یکی از مترجمین رسمی دادگستری آغاز نموده است.در تمام این مدت به دلیل مشکلات تحویل و دریافت کارها به روشی برای آسان نمودن کارها می­اندیشیده است. مشکلات زنان برای حضور در محل کار در کنار تعهدات و وظایف خانوادگی زمینه و انگیزه فعالیت مهرآفرین وثوقی شد.

وی در توضیح شروع فرآیند کارآفرینی خود می گوید: از سال ١٣٧٨ مقدمات کار را فراهم و در سال ١٣٧٩ شرکتی را به منظور ارائه خدمات رایانه ای به ثبت رساندم . در این سال­ها اینترنت در کشورمان در میان مردم رخ نموده بود.در همان ابتدا با ساده ترن امکانات شروع کردم درذهنم آن آرزوی دیرین را می پروراندم و هر مشکل برایم فرصتی جدید بود.

پیشرفت علوم رایانه برایم فرصتی اقتصادی بود اما بالا رفتن سن و رقابت علمی با جوانان تازه نفس دشوار به نظر می رسید. همه این ها در من انگیزه ای جدید برای ادامه تحصیل در رشته فناوری اطلاعات شد و تحصیل در این رشته فرصتی ارزشمند برایم ایجاد کرد .

در اواخر ١٣٨۵ تکه های گم شده طرحم با ساده ترین امکانات شکلی واقعی به خود گرفت و برای اولین بار در ایران تا آن زمان دور کاری شکل گرفت و بستر اجرایی آن در غالب یک سایت افتتاح شد.

شرکت سپهر پردازنده شیراز برای سهولت در کار ترجمه با روشی نو شروع به کار کرد.این شرکت امروز با  ١۴ نفر خانم تحصیل­کرده با مهارت های لازم و در شهرهای مختلف در دفتر مجازی در ساعت­های مختلف شبانه روز در کنار هم و در عین حال در کنار خانواده مشغول به کار هستند . روش کار بدین صورت است که کلیه کارها از طریق رایانامه و سایت برای مدیر گروه ارسال می شود و مدیرنسبت به محتوا و زمان بندی،  کار را به مترجم با رعایت نوبت در صف قرار داشتن ارجاء می کند و زمان ارسال را برای مشتری تعیین می­نماید. هزینه طبق فرمول خاصی برای مشتری و همکاران محاسبه می شود و قیمت تمام شده در کل ایران یکسان وکمتر از سیستم فیزیکی می باشد .همکاران ما به صورت نیمه وقت و پاره وقت با دفترهمکاری دارند .

مهرآفرین وثوقی در ادامه از مزایا و موفقیت های طرحش این چنین می گوید: هزینه های اولیه راه اندازی این شبکه توسط شرکت تامین شده و نسبت به راه اندازی یک دفتر کار با ظرفیتی مشابه بسیار پایین تر است. وی در ادامه هماهنگی با فرهنگ و زندگی،قیمت تمام شده مناسب، بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی­ها و نوآوری ها در زمینه تولید خدمات ، کاهش رفت و آمدهای بیهوده ، کاهش مصرف ، کاهش استرس­های شخصی و خانوادگی، کاهش هزینه ها، و... را از مزایای این ایده نام می برد.

خانم وثوقی محدودیت های خانوادگی، چالش های سازمانی، موانع محیطی و قانونی در دسترس نبودن تسهیلات مالی و........ را به عنوان مشکلات اجتناب ناپذیر نام برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد